پارک نفت (پارک علم و فناوری شهر ری) و تایید شرکت دانش بنیان فراگیر صنعت مهربین پس از دو مرحله داوری جهت حضور در این پارک

 دکتر بیژن زنگنه وزیر نفت، در «اولین رویداد توسعه فناوری ویژه اقلام پرمصرف گاز» که صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: هر کاری نیاز به اهتمام و علاقه مدیریت‌ها دارد. اگر این موضوع محقق شود، ۷۰-۶۰ درصد کار‌ها انجام خواهد شد.

شرکت دانش بنیان فراگیر صنعت مهربین پس از دو مرحله داوری موفق به دریافت تاییده در این پارک شد و در حال حاضر در لیست اولیه شرکت های رزرو این پارک قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم شرکت ملی گاز با مدیریتی که دارد، بتواند اهدافی را که به منظور استفاده از توانایی داخلی محققان است را به نتیجه برساند، افزود: امسال وقت زیادی در مسئله حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان صرف کردیم به طوری که در صدد هستیم شهرکی در منطقه ری را برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های این حوزه راه‌اندازی کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه این شهرک، زمین وسیع ۲۵ هکتاری بلااستفاده بود، گفت: در حال حاضر این شهرک در حال تکمیل و ساخت از لحاظ معماری است.

وزیر محترم نفت تأکید کرد: همچنین در صدد هستیم صندوقی را تحت عنوان «صندوق پژوهش و فناوری» برای حمایت از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه نفت در این شهرک راه‌اندازی کنیم.

به گفته وی، این صندوق از مسیر صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند.

وزیر نفت ادامه داد: پیش‌بینی شده که سرمایه این صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان باشد؛ در حال حاضر سهامداران صندوق مشخص شده‌اند.

دکتر زنگنه با تأکید بر اینکه باید مجموعه‌های فناورانه رشد کنند، گفت: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در کشور کار مهمی است.

وی گفت: همچنین درصدد هستیم که در این پارک فناوری، هفته‌ای چندین ساعت، یک منتور را برای کمک به استارت‌آپ‌ها قرار دهیم.


دیدگاه های این مطلب بسته شده اند.